lördag 9 oktober 2010

Prao 8 Oktober

Fredag!

Dagen började i arkivet. Där skulle jag leta upp vad en dam i Sankt Olof hade betalt i hyra dem senaste åren.
Hyresvärden hade varit lite ful och hade inte skrivit in att hon hade en kontorslokal i byggnaden också. Detta satt jag med till kl 10. Sedan skulle jag upp till ännu en chef, denna gången till chefen för förhandlarna. Där satt vi  och först prata om vad dem gjorde på den avdelningen och sedan om allt möjligt. Efter detta möte gick jag tillbaka till juridiska enheten. Där skulle jag lägga papper i kuvert och sedan slicka.... Mums! Breven skulle ut till folk som skulle till nämnden tror jag. Sedan lunch. En Burger King måltid är aldrig fel. Och när man sitter där och tuggar på sina pommes får man höra att mina matvanor är helt fel. Då tänker jag hur ofta äter jag sådant här egentligen? Jag bor i Simrishamn där finns inget sådant. Jag har råkat berätta att vi har blogg så nu vet en stor del av arbetsplatsen det... tyvärr. Efter lunchen satte jag mig i ett möte om fritidsgårdar i olika bostadsområden om vad där skulle vara för regler om man hyrde lokalerna. Sedan slog klockan två och då fick ja sluta. Praon slut sorgligt men sånt är livet.

Veckan har varit mycket rolig och intressant. Tack för att jag har fått var på hyresgästföreningen. Och det största      tacket ska Lovisa min handledare ha för att hon har hjälpt och tagit hand om mig hela veckan. Tack till Rosengård och Hyresnämnden för att jag fick hälsa på.

På måndag börjar ännu en trevlig skolvecka där man säkert måste utvärdera sin prao på engelska, spanska och alla andra möjliga ämnen.

1 kommentar:

  1. Det har varit mycket trevligt att läsa om din händelserika vecka i Malmö. Du skriver även på ett upplyftande och roligt sätt.
    Det är inte alla, som är på PRAO, som får vara så delaktiga, som jag uppfattar att du har fått vara. Jag tycker att hela din vecka med att vara i Malmö, som du skriver, här i Simrishamn finns inte mycket, måste var något som du kommer bära med dig, en god erfarenhet att ha med sig i livet. Du reflekterar över vissa av dina upplevelser, vilket är ett av syftet med uppgiften, men jag undrar om du själv kan tänka dig en framtid inom den bransch du ta del av?

    SvaraRadera