torsdag 7 oktober 2010

PRAO 6 oktober

Hyresgästföreningen.

Idag har jag varit på Rosegård och besiktat lägenheter.
Där har vi kollat på lägenheter som skall eller har börjat på att renoveras. Det var lite läskigt i början men det ordna upp sig. Först gick vi upp till en kvinna som hade fått renoverat  Den lägenheten var fin men köket var inte färdigt. Den andra lägenheten var där en svensk som bodde i (0,3% av Rosengårds befolkning är Svenskar). Han var lite handikappad men klarade sig själv ändå. Han hade fått renoverat i köket men inte i vardagsrum och sovrum. Enligt regler skall tapeter byttas efter 12 år och golv efter 25 år. Golvet i vardagsrum och sovrum var åtminstånde inte byttat sen 1982 då han flyttade in. Han hade bevarat allt fint men det skall ändå bytas. (detta är i malmö kommun, andra kommuner, andra regler). I tredje lähenheten höll dem på att renovera men var inte färdiga på långa vägar. Där var gäst wc:n bara ett rär i golvet. I fjärde lägenheten hittade vi inte något speciellt förutom småsaker. I den femte och sista lägenheten som hade blivit helt färdig renoverad hade där kommit fuktskador i väggar igen. inte bra. Förutom det var där hål i princip alla dörrar. Färdig på Rosengård.
Sen käka jag lunch på Super Falafel.
Efter lunch var det ett tre timmar långt möte som jag skulle gå till...
Blev inkastad där hastigt för ingen kunde ta han om mig. Lovisa skulle på ett annat möte och alla andra på det tre timmar långa och kanonroliga mötet. Där satt jag i en timme sedan var det rast och då kom en vis kvinna på att jag inte förstod något på mötet och blev flyttad till en dator. Där satt jag och gjorde färdigt webbutbildningen och dagen var över.

Rosengård var mycket intressant och spännande. Men jagh undrar hur folk kan leva med en sådan stank av rök i trappuppgång och lägenhet. eftermiddagen var lugn och bara tidsfördriv.
stora hela var dagen kul.

2 kommentarer:

  1. Du vet att det bara är den 7 oktober va?

    Btw.. det är jätte jobbigt att läsa din blogg med det typsnittet och den färgkombinationen.. ;)

    SvaraRadera
  2. hahahahaha, jag kolla på datumet i min mobil och det var fel. Det är inte meningen att folk ska läsa den:S

    SvaraRadera