fredag 8 oktober 2010

Prao 7 Oktober 2010

Denna dag har jag suttit i möte på juridiska enheten. Ett väldigt långt möte... inte som våra möten vi har i skolan direkt. Mötet började med att vi utvärdera vecka med så lite ord som möjligt. Mötet var glatt till en början med skratt och och skämt. Sedan gick det väl utför kan man säga med heta känslor och diskussioner. Delade meningar om olika frågor. Innan mötets slut var det dags att dela ut veckans gulle-gris, vem kan det ha blivit?
Jag blev faktiskt veckans (gulle)-gris. antingen var det för att jag var prao och dem ville vara snäll mot mig eller så var jag faktiskt duktig. Tolka det hur ni vill. Efter det gick vi och åt lunch på Brogatan som är en restaurang.
Efter lunchen gick jag upp till rekryterings chefen som har hand om dem som värvar medlemmar genom att knacka dörr. Där börja vi prata om vad de gjorde på den avdelningen och sen fick jag göra ännu en webbutbildning om att värva personer. Det jobbet värkar väldigt svårt. Folk kanske alltid inte tror på en och man måste vara snabb i tanken. Webbutbildningen var en simulation på datorn där man skulle värva medlemmar. Det räcker inte bara med  att man är snäll, man kan inte ge dem en massa alternativ så att dem kan säga nej.

Dagens höjdpunkt var helt klart gulle-grisen.
Ännu en väldigt trevlig dag.

1 kommentar:

  1. Duktig och trevlig prao belönades


    Veckans gullegris
    Inom den juridiska enheten utses varje vecka den medarbetare som gjort sig förtjänt av sina arbetskamraters uppskattning. Som tecken på uppskattningen får den utkorade vårda enhetsgrisen under den efterföljande veckan.

    ----

    Vid enhetsmötet den 7 oktober 2010 belönades Erik Jacobsson med utmärkelsen ''Veckans gullegris''.

    Erik visade sig var en ytterst intelligent, frågvis, småkaxig men mycket trevlig ung man. Vi spår honom de bästa framtidsutsikter vad han än ägnar sin kraft och energi åt!


    Publicerad av Mats Lindahl

    SvaraRadera