onsdag 6 oktober 2010

PRAO 5 oktober

Hyresgästföreningen.

Idag har jag suttit i hyresnämden som är en typ av domstol.
Jag har varit åhörare i två fall och det första fallet var: Hyresvärden ville slå igen en kökstrappa och sedan bygga ut köken av det utrymmet. Det ville inte en del av hyresgästerna och en dam har tagit det fallet ända till nämden. Hon ville inte stänga igen trappan. Hon ville ha kvar trappan för när hon gick ut med tvätt/sopor får hon utan den trappan gå ut på gatan isället för att komma direkt ut på gården. Efter lite om och men kom dem överens. Damen ville ha totalrenoverat badrum, nya plastmattor i hall och kök, nya skåp i köket för att han skulle få bygga ut trappan till större kök. Det gick värden med på. Det andra fallet var två undomar som ville förlänga sitt kontrakt med värden, dem menar att värden har sagt att dem kunde förlänga kontraktet om dem skötte sig och värden säger NEJ det har jag inte sagt. Isätället skulle hon (värden) anställa en vaktmästare som skulle bo i deras lägenhet. Dem har blivit ovänner och dem har inte tagit ett beslut om dem ska få bo kvar eller ifall där ska bo en vaktmästare.
Efter detta gick jag till Burger King och åt. NICE!
Efter en underbar måltid gick jag upp till till en tjej som heter Sussana, hon är kommunikatör och jobbar med kommunikation. Där satt jag och klippte ut annonser i tidningar, skrev blogg och gjorde webbutbildnig på hyresgästföreningens hemsida. Klockan fyra bar det hem.

Det var väldigt intressant att sitta i nämden, kanske inte så coolt som i filmer men ändå en god upplevelse.
eftermiddagen var väl inte så fartfylld men det gick också bra. Maten var väldigt bra idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar