fredag 19 november 2010

Mona Sahlin

Jag tror att hon tackade för sig pga att dem hade gjort ett dåligt val. Dem har höga ambitioner i Soc och efter två valförluster tror jag inte att det var mer än rätt att byta. Mona har inte haft den ledarskapet som t.ex. Göran Persson hade. Jag tror hon förstår att hon kanske ska lämna över till någon annan. För efter ett sådant val tror jag att det behövs förändringar. Hon vill som alla andra Socialdemokrater att det ska gå bra för dem. Vinner dem inte detta valet med henne vinner dem nog inte nästa heller.  Jag tror kanske att Thomas Bodström ska ta över. Han är den jag känner till mest och många vet ju vem han e genom fotbollen. Jag tror att han skulle vara bra för att många vet vem han är. Även ifall han bor i USA nu. Eller hur blev det med hans riksdagsplats? Sa han upp den eller sitter han kvar?

1 kommentar:

  1. Du tänker rätt, man kom fram till att han inte kunde sitta kvar i riksdagen och samtidigt vara bosatt i USA. Vilket han först själv tyckte att han kunde göra, hörde jag i en intervju, men det blir lite väl långt till jobbet. Efter ett sådant uttalande, uppstår problemet att man inte kanske upplever att de tar sitt politiska arbete på allvar.

    SvaraRadera